HistorieÚvodnikOdkazy

Od Pirátů z Karibiku do Pravěku: rozhovor s herním designerem Martinem Koláčkem

7 srpna, 2024, G4ndy Žádné komentáře

V dalším rozhovoru zaměřeném na (video)hry jsem si povídal se spisovatelem, nakladatelem a herním designerem Martinem Koláčkem. Martin se místo na dráhu učitele dějepisu vrhnul v roce 2006 na tvorbu mobilních her ve studiu Disney mobile (které tehdy čerstvě vzniklo akvizicí firmy Living Mobile). Během svého 4 roky dlouhého působení se podílel na množství titulů jako Piráti z Karibiku nebo Auta. I přes svázanost zdrojovými materiály se mu například podařilo prosadit vlastní příběh do Kačeřích příběhů. Ještě přes uzavřením studia Disney přešel so Lonely Sock, kde pracoval na mobilní stavitelské hře z podmořského světa Coral city. Dále zavítal do studia Geewa a do roku 2019 pracoval na částečný úvazek v About Fun, kde se podílel mj. na hře Tiny Miners.

Většinu času nyní Martinovi zabírá jeho nakladatelská činnost – vydávání a podpora e-knih českých indie spisovatelů. Herní design a pedagogické tendence ho nicméně neopouštějí, a tak se rozhodl vytvořit společenskou hru Pravěk: Od trilobita k člověku. Výroba deskové hry v potřebné kvalitě ale samozřejmě něco stojí, Pravěk je proto možné podpořit na darovacím portálu donio. O této nadějně vyhlížející deskovce a množství dalších témat, včetně Martinovy nejúspěšnější knihy Běžkyně, která mixuje druhou světovou válku s parkurem, jsme si povídali v rozsáhlém rozhovoru. Přeji příjemný poslech!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *