HistorieÚvodnikOdkazy

Blog


Zrychlete si Quake 3: Arena na procesorech Athlon XP

9 září, 2003, Blick Žádné komentáře

Na internetu se ojevily optimalizované DLL knihovny pro hru Quake 3: Arena. Jejich autor tvrdí, že původní verze nutí procesory AMD používat 3DNow! místo SSE a že kód 3DNow! v Quakovi funguje špatně. Procesory Intelu Pentium III a IV oproti tomu používají SSE, což jim dává proti AMD značnou výhodu. Tyto nové DLL knihovny pro procesory AMD sice nezprovozní SSE, ale přesto by mělo dojít k znatelnému nárůstu FPS. Podle testů autora byl Athlon XP 2700+(2166MHz, 166fsb) rychlejší než P4-2.53 @ 3.32GHz, 175/700fsb s použitím těchto optimalizovaných DLL. No, podle mě to je celkem k ničemu, protože Quake 3 běhá na AthlonechXP krásně rychle, ale proč z Quaka nevymáčknout zadarmo ještě víc, že?


Legacy of Kain: Defiance

8 září, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Již tento měsíc poctí konzoli Play Station 2 svou přítomností další pokračování upíří 3rd person 3D akce z řady Legacy of Kain, která svou popularitou na této konzoli začíná šlapat na paty Tomb Raideru. Od minulého dílu doznal vylepšení především soubojový systém který nyní díky novým kouzlům a kombům nabízí mnohem víc možností kterak naložit s vašimi protivníky. Jinak má zůstat vše při starém, poměrně schopný grafický engine z předešlých dvou dílů zůstává zachován, stejně tak by tomu mělo být i s již trochu vyždímanější hratelností a zápletkou.


Připojte si jednoduše svou herní konzoli k monitoru!

7 září, 2003, Blick Žádné komentáře

Firma Venom oznámila evropské vydání speciálního adaptéru, kterým můžete jednoduše připojit svou konzoli k monitoru. Podporovány jsou konzole Playstation 1 + 2, Xbox a Gamecube. Funguje to tak, že adaptér připojíte mezi monitor a PC, připojíte konzoli a můžete hrát. Adaptér tam už můžete nechat bez problémů pořád, protože má tlačítko, kterým přepínáte mezi PC a konzolí. K adaptéru můžete připojit ještě blízkou televizi a dokonce má S-Video výstup, takže zlepšuje kvalitu obrazu na TV. Obsahuje také konektory na připojení stereo reproduktorů. Navíc nepotřebujete žádné napájení, protože si adaptér bere energii ze slotu na paměťovou kartu. Vypadá to naprosto skvěle, jediným problémem bude asi cena, která by měla být asi 50 liber, což dělá v přepočtu přibližně 3000 Kč :(.


Half-Life 2 bude ke stažení…

7 září, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Dle posledních zpráv ve Valve, potažmo v distribučním gigantu Vivendi, uvažují o možnosti poskytnout hráčům HL2 za určitý peníz volně ke stažení či dokonce k měsíčnímu „pronájmu“! Cena za download zatím nebyla stanovena, jisté však je že se bude jednat o mnohem menší částku než po vás budou chtít v kamenných obchodech. Též je téměř jisté že nám HL2 vyjde ve třech verzích: 1. nejlevnější bude obsahovat pouze samotnou hru bez podpory multiplayeru a populárních modů (pravděpodobně se bude bundlovat ke grafickým kartám Ati), 2. normální balení obsáhne vše na co jsme u plnohodnotné hry zvyklí, 3. hard-core verze bude v paku obsahovat navíc suvenýry jako podložku pod myš atd.

Co říci víc, jedná se zkrátka o chytrý marketingový tah, který jen dokazuje jak moc v nový Half-Life všichni věří.


5x Thief 3

6 září, 2003, G4ndy Žádné komentáře

Na informačním serveru IGN dnes přibylo pět zbrusu nových ingame filmečků zachycujících Gareta v akci. Kvalita těchto ukázek je vzhledem k tomu že byly nahrávány kamerou značně odpudivá, nechutně působí především zvuky, které se ztrácejí v šumu hlučného okolí. Mému oku též nemohla uniknout evidentní neschopnost hráče který Thiefa 3 v ukázce hraje… :o) Jelikož se jedná o první doposud zveřejněné ingame video byl sem ochoten tyto závažné chyby velkoryse překousnout, otázkou však zůstává jestli takováto videa nepoškozují dobré jméno hry.

A co že se to vlastně dozvídáme? V první řadě asi to že se Thief 3 opravdu hodně podobá svému předchůdci, grafické zpracování se nese v duchu nejnovějšího unreal enginu, opět se setkáme s temnými uličkami, honosnými interiéry chrámů a klasickou zlodějskou akcí…


Konečně nová MP mapa pro Vietcong!

6 září, 2003, Blick Žádné komentáře

Když jsem před nějakou dobou hrál multiplayer Vietcongu, brzy mi přestaly dostačovat mapy v původním balení a začal jsem se poohlížet po dalších, amatérských. Ovšem neuspěl jsem. Nikde ještě žádná nová mapa ke stažení nebyla, což bylo asi způsobeno absencí editoru map (alespoň o žádném nevím). Včera se ovšem objevila první nová mapa (o které vím) s názvem Indian Country. Podporuje herní módy ATG, CTF, DM, TDM pro az 16 hráčů a Coop pro 6 hráčů. Stáhnout ji můžete na stránkách www.vietcong-game.net, kde naleznete i návod na její instalaci.


Blick is Cubed part #2

4 září, 2003, Blick Žádné komentáře

Jak už G4ndy prozradil v předchozím příspěvku, jsem nyní šťastným majitelem Gamecube. A dospěl jsem k němu opravdu zdlouhavým a bolestivým způsobem.

Všechno začalo někdy v polovině července, kdy si G4 koupil Cube ve zvýhodněné prázdninové akci za 3990,- a ještě s bonusovou verzí dalšího pokračování série Zelda s podtitulem Wind Waker, což je naprosta dokonalá cena za naprosto nejlepší (ovšem bohužel špatnou „dětinskou“ pověrou trpící) konzoli současnosti. Ani mě nemusel moc dlouho přesvědčovat a já se rozhodl pro koupi též. Ale to bych nebyl já, aby všechno proběhlo jednoduše. Nejdřív jsem zašel do Tesca, kde měli tento pack prodávat. Z krabice samozřejmě nešlo poznat, jestli je to opravdu bonusová edice, prodavačka na můj dotaz otráveně odpověděla, že to bonusová edice je a šla pryč. Zavolal jsem tedy jejího kolegu, ať mi Cube přinese ze skladu. Po dvaceti minutách čekání se chlapík přiřítil s krabicí, ovšem po jejím rozbalení jsme zjistili, že je to pouze samotná konzole a on samozřejmě o žádné akci nevěděl (i když po celé místnosti byly vylepeny obrovské plakáty s reklamou na toto). Dohodli jsme se tedy, že nic nekoupím a naštvaně jsem odešel domů, kde jsem se rozhodl objednat přes internet. Objevil jsem jediný obchod, odkud jsem si mohl bonusový pack objednat, a to pražský Qshop.

Objednávka proběhla v pořádku a já se rozhodl objednat si ještě přes Nintendo klub paměťovou kartu a hru Eternal Darkness s tím, že by mi to všechno mohlo přijít ve stejnou dobu. Ó, jak jsem se přepočítal. Hned druhý den mi totiž přišel email z Qshopu, že mnou objednaný pack nemají na skladě a že nevědí, kdy jim distributor dodá bonusovou Zeldu, odhadovali to tak na jeden až dva týdny. Slibovali mi také, že hned jak ho budou mít, tak mi dají vědět. Už jsem nechtěl nikde jezdit po republice a shánět to, tak jsem se rozhodl počkat. Za pár dnů přišla zásilka z Nintendo klubu a já si mohl pouze číst v manuálu od Eternal Darkness a čekat. Po uplynutí 14 dnů, kdy se nic nedělo, jsem se rozhodl urgovat a napsal jsem do Qshopu email. Jejich odpověď byla prakticky stejná, jako na začátku: nemají Zeldu a nevědí, kdy bude. To už mi celkem docházela trpělivost a rozhodl jsem se napsat distributorovi (Conquest). Odpověď přišla celkem rychle a stálo v ní, že oni Zeldu opravdu neměli, protože museli splnit jakési podmínky, aby je mohli obdržet zdarma od evropského distributora, ale že už všechno splnili a jenom čekají na dodávku, která měla přijít za jeden, maximálně dva týdny. Tak jsem se rozhodl čekat na oznámení Qshopu, že už mi posílají balík a nijak do toho nezasahovat. Ovšem utekl jeden týden, druhý, třetí. Po 40 (čtyřiceti) dnech od první objednávky u Qshopu jsem se rozhodl opět se jich zeptat (tentokrát už naštvaným tónem), co je s mojí objednávkou. Obratem jsem obdržel email, ve kterém se mi omlouvali, že na mě (jak jinak) zapomněli, ale že momentálně opět Cube + Zelda není skladem, ale určitě do týdne bude. A hned za dva dva dny mi volali, že už to mají a můžou poslat, za další dva dny už jsem Cube dřímal ve svých spocených prackách. Po více než 40 dnech od objednání! Doufám, že to byla jen nešťastná shoda náhod, ale co jiného bych se svým štěstím mohl čekat, že?

Od té doby už následují samá pozitiva a sociální jistoty, ale o tom zase příště.