Ve Square kutí velkolepý projekt – první online RPG z kultovní konzolové série Final Fantasy. Vzhledem k tomu že online komunita Play Stationu 2 není žádná velká sláva, byli tito vazalové Sony nuceni svoje dílko portovat i na PC spoléhajíce se že hráči udělají své. Vynucená péče o PC zašla dokonce tak daleko že se do hry dostala podpora ovládání myší :), ono asi také nebylo moc na výběr, neboť by jinak FF11 v početné konkurenci online titulů neměla moc šancí. Tahové souboje typické pro předešlé díly pochopitelně nahradily souboje v reálném čase, interface má být maximálně intuitivní a questy maximálně zajímavé. Úspěch FF11 na PS2 scéně je sázka na jistotu neboť zde má série početnou základnu hard core přívrženců. Do budoucna má tedy silné ambice rozdělit si spolu s Phantasy Star konzolový online trh. Jeho osud na platformě PC ale není zdaleka tak jistý, jen čas ukáže zdali se mu v těchto pro konzolové hry nepříliš příznivých vodách podaří dosáhnout něčeho výjimečného.
SONY oznámilo, že příští týden odhalí novou all-in-one konzoli PS2. Stane se tak v úterý na výstavě CEATEC Japan 2003 v Makuhari (poblíž Tokya). Jedna krabice tak bude mít v sobě zabudované PS2, televizní tuner, DVD recordér a pevný disk. SONY to plánuje začít prodávat v Japonsku ještě před koncem letošního roku, v USA a Evropě začátkem příštího, ovšem ještě to není s určitostí dané. SONY se tak vydává opačnou cestou než Nintendo, které naopak zastává myšlenku jednoho zařízení pouze na hraní.
Ano presne tak…25.9.2003 vysla nova hra s nazvom BORDER ZONE…je to arkadova 2D strielacka s 3D efektami…, na ktorej si potichu pracovali byvali veterani z TAITO, ktory zalozili vlastnu firmu G-REV. Bohuzial zatial existuje len NTSC verzia Japan/asia, a jedina moznost je si ju objednat cez internet, ale obrazky a ohlasi vyzeraju ze to nebude zla hra…..zeby to bolo ako v modnom priemysle kde sa tiez vracuju k starym osvedcenim veciam 🙂
Hlava Valve Software – Gabe Newell včera potvrdil fakt, že se kdosi naboural skrze emailového klienta do interních počítačů tohoto studia a jako kořist si údajně odnesl celý zdrojový kód Half-lifu 2, což se mi opravdu nechce věřit. Vzhledem k tomu že Newell vyzívá hráčskou komunitu k pomoci, zavání to spíše než kritickou situací, dobře vypočítaným marketingovým tahem, který má ještě více zvednout popularitu už tak dost vyhypovaného HL2 🙂
Tradičně problémová americká divize SEGY která je proslulá špatným marketingem a mizerným reklamním oddělením včera zaznamenala personální změnu na postu nejvyšším. Neslaného nemastného Petera Moora vystřídal po třech letech o poznání zkušenější veterán Hideaki Irie, který se může pochlubit dvacetiletou praxí v herním průmyslu. Uvidíme jak se mu povede v čele zadluženého kolosu, a zdali se zmůže na něco víc než jen mlžení o skvělé budoucnosti. 🙂
Jeden z ústředních zakladatelů a strůjců úspěchu Interplay – Brian Fargo předevčírem ohlásil oživení staré řady dungeonů Bard’s Tale. Tato klasická dílka, která ve své době fascinovala rpg pozitivní hráče dle mého názoru sice žádná velká sláva nebyla, nicméně uvidíme co s nimi udělá tým inXile, který se mimo jiné skládá z lidí kteří se podíleli na hitech jako Warcraft II, XCOM a Diablo. Doufejme tedy že se Brianovi v exilu zadaří a předvede nám hru minimálně tak kvalitní jako Fallout.
Dostalo je jako společnost, ale i její hry. Seznam cen následuje.
NINTENDO
Best Developer (Nejlepší vývojář)
GamesTM Awards 2003
Best Publisher (Nejlepší vydavatel)
ECTS Awards 2003
METROID PRIME
Best Action Game (Nejlepší akční hra)
Game Stars Awards 2003
Daily Mirror People’s Choice (Volba čtenářů Daily Mirror)
Game Stars Awards 2003
Game of the Year (Hra roku)
EDGE Awards 2003
Audio Achievement of the Year (Zvukový zážitek roku)
EDGE Awards 2003
Best Comeback (Nejlepší návrat)
GamesTM Awards 2003
THE LEGEND OF ZELDA: THE WIND WAKER
Best Visuals (Nejlepší grafika)
GamesTM Awards 2003
Game Retail: Most Wanted Game (Nejžádanější hra)
Game Stars Awards 2003
ADVANCE WARS 2
MARIO PARTY 4
Letošní rok byl pro Nintendo z tohoto hlediska velice úspěšný, je jenom škoda, že o jeho kvalitách ví málo lidí.
Zdroj: Cube Europe