Pakliže jste veliký filmový fanda, který si filmy pouští hlavně na PC, tak se vám pravděpodobně už dostal do rukou film v „cinema ripu“. To je film, který je natočen v kině kamerou. Zvuk ani obraz samozřejmě nedosahuje závratné kvality, jeho výhodou však je, že ho máte někdy i pár měsíců před premiérou v kinech u nás.
Takový film se nahraje většinou v USA, kde je drtivý počet filmů nejdříve. S tím by však měl být konec. MPAA (Motion Picture Association of America) se ze všech sil snaží, aby po celých Spojených státech bylo zakázáno nošení kamer do kin. V Michiganu, Ohiu, Wisconsinu a Pennsylvánii se jim to již povedlo, a aby všichni věděli, že to myslí vážně, sankce za tento prohřešek je až 5 let vězeni a pokuta 250 000 U$. AT&T tvrdí, že 3/4 pirátských kopií je pořízeno právě tímto způsobem.
Zajímalo by mě však, jak důkladně se to bude kontrolovat, až za nějaký ten čas budou kamery tak malé, že se pomalu vejdou kamkoli. To si budou návštěvníci kina pak připadat nejspíš jako na letišti.
Existuje mnoho dohadů ohledně toho proč byl jeden z nejzásadnějších titulů pro Nintenďáckou konzoli Game Cube tolikrát odkládán, nicméně dnes již to vypadá že by tento remake jedné z nejlepších her pro starý dobrý Play Station – Metal Gear Solid, měl v Evropě vyjít 1. března (data vydání by se díky velké snaze Nintenda o globální synchronizaci neměla v jednotlivých koutech světa příliš lišit jak tomu ku vzteku hráčů častokrát bývá).
Hra je již hotová (možná už hodně dlouhou dobu) a nejspíše je jen uměle pozdržována. Většina příznivců očekávala příchod Metal Geara na vánoční trhy roku 2003, nic se ovšem nestalo a tak se špionážní akce chtiví majitelé GC museli spokojit s oproti Xboxu značně opožděným, stále však vynikajícím, Tom Clancys Splinter Cell.
Na co tedy v Konami, potažmo v Silicon Knights, kteří se na tvorbě Twin Snakes podílí čekají? Mají strach z konkurence, nebo chtějí vydat remake zároveň se čtvrtým dílem, který je nejočekávanější hrou pro Play Station 2 a jeho zatím nepříliš věrohodné datum vydání jakoby korespondovalo s protahováním Metal Geara pro GC?
Nedávno vyšel na povrch spor, ve kterém se Microsoft soudil o zrušení názvu Lindows. Což je pojmenování pro operační systém na bázi Linuxu, který umí přímo spouštět aplikace z Windows. Podle Microsoftu byl název až příliš podobný. Ve Švédsku a Finsku bylo používání tohoto názvu také zakázáno. Co se ovšem nestalo. Mythic Entertainmen je softvérová firma zabývající se vývojem počítačových her (právě vydává hru Dark Ages of Camelot). MS ovšem právě přišlo s hrou Mythica, a tak zde jsou obavy, že by si tyto názvy mohli zákazníci plést (Mythic a Mythica) Oba tituly mají navíc základ v severských bájích. Mythic Entertainment se tedy obrátila na soud a k tomu přikládá jako precedens právě spor Lindows vs. Windows.
Bude zajímavé pozorovat, jak se MS zachová, když v podobném sporu byl právě on na opačné, žalující straně. Mythic již samozřejmě žádá finanční vyrovnáni.
Včera jsem konečně nahrál nový design, lépe řečeno obrázek na pozadí našeho malého magu. Pokud nic nového nevidíte tak nezapomeňte stisknout klávesu F5, která stránku se všemi novinkami reloaduje. Kdyby vás zajímalo kdo že to tam zase je, tak vězte že se jedná o „hrdinku“ Victorii Celes z odlehčeného anime seriálu Hellsing, který vychází ze stejnojmenné populární manga předlohy. Celes tak nahradila stylového Alucarda (ze stejné série) který Criticall zdobil doposud.
Nedávno nás Blick informoval o tom že firma Sony prodává demoverzi nového Gran Turisma 4 za peníze. Sony ovšem zdaleka není jediným hráčem na konzolovém poli který svým produktům tolik věří. Capcom totiž v podobném duchu již nějaký ten pátek (od 7. srpna:)) prodává demoverzi dlouho očekávaného prequelu hororové série Resident Evil, která v Japonsku nese název Biohazard.
Biohazard 0 Trial Edition, určený exkluzivně pro Nintenďácký Game Cube, stojí 10 dolarů, což je šestina ceny plné verze, která se od 21. prosince prodává za 60 dolarů (lik-sang.com). O kvalitách této hry, která jako první ze všech Resident Evilů umožňuje ovládat dva charaktery zároveň, svědčí velice kladně vyznívající review na IGN. Zombíkům zdar!
Tak je to tady. CPL rozhodlo. Před pár dny jsem vás informoval o hlasování na CPL, které skončilo dá se říci nerozhodně a tady je jejich rozhodnutí. Dle nich vyhrál jak StarCraft tak Battlefield 1942. A rozdělili to tak, že BF1942 je zařazen mezi oficiální hry na Summer 2004 a SC na Winter 2004. Prohlásil to manažér této společnosti Thomas Hollingsworth. Pro fanoušky StarCraftu ( já jsem skalní ) i pro fanoušky Battlefield 1942 to je, dá se říct, krásný dárek k Vánocům. Má to ovšem jednu vadu, a to, že je velice nepravděpodobné, že by se CPL turnaj konal v Evropě.
To, o čem se v poslední době na Nintendo scéně celkem hodně diskutovalo, se nyní potvrdilo. Šéf Nintenda, Satoru Iwata, v rozhovoru pro magazín Famitsu řekl, že nástupce konzole GameCube s pracovním názvem N5 bude zpětně kompatibilní s hrami pro GameCube a stane se tak první konzolí Nintenda s touto vlastností.
Grafika současné generace konzolí je podle Iwaty na takové úrovni, že to nyní nebude takový velký skok a Nintendo proto bude muset hledat nové způsoby, jak zlepšit zážitek hráče.
Já navíc doufám, že Nintendo zůstane pouze u současných 8cm DVD, nebo přijde s nějakým jiným formátem, který omezí pirátství podobně, jako je to u Nintenda v současnosti (tj. prakticky na nulu).