HistorieÚvodnikOdkazy

Blog


Právě vychází Criticall #9!

14 března, 2004, G4ndy Žádné komentáře

A spolu s ním jsem si nemohl odpustit uploadovat všechny články v něm vyskytlé na net. Přečíst si tak můžete čtyři Jaxxovi Recenze na Fifu 2004, Gran Turismo, Max Payne 2, Simcity 4. Dále pak mé dlouhé pění chvály na playstationovské RPG Valkyrie Profile a Masterovu recku na film Underworld.


YWAM – update celých stránek

12 března, 2004, G4ndy Žádné komentáře

Moje milovaná Janika-chan převlékla celé své stránky, věnující se překladu mangy Your Wings Are Mine, do nového, značně přehlednějšího modrého designu. Podívejte se sami na janika.wz.cz.


Tenchu se připlížil na Xbox

12 března, 2004, G4ndy Žádné komentáře

Tato velmi populární PlayStationovská third person stealth akce byla nedávno portována ze své mateřské platformy na Xbox. Tenchu: Return from Darkness, jak se toto dílko jmenuje, je ve skutečnosti nepatrně vylepšeným třetím dílem Tenchu série, který se na PS2 zval Wrath of Heaven. Všichni plížilové kteří preferují zabíjení ze zálohy tak mohou jásat, ale ne tolik, neb této předělávce zůstaly všechny neduhy PS2 verze mezi než patří slabá umělá inteligence protivníků a špatná kamera. Navíc přibyly kvalitnější textury a pár nových detailnějších úrovní které odpovídají technologické převaze Xboxu. Více se dozvíte v recenzi na IGN, kde jí ohodnotili 7/10.


Nová finta na piráty

7 března, 2004, MasterPJ Žádné komentáře

Od dob, kdy se ve velkém množství rozvinulo nelegální kopírování, již minulo spoustu pokusů a ochran, které měly tuto černou distribuci zastavit. A jak víte, nic s toho ve velké míře nezabralo. HP a Philips vymyslely další ochranu. Ovšem podle mě, ani tato nezastaví nepřeberné množství pirátů, kteří jsou prakticky všude ve světě, kde se media prodávají. HP a Philips předložily FCC (americké federální telekomunikační komisi) ke schválení technologii, která má zamezit kopírování digitálního videa a audio.

Ochrana před kopírování je založena na signálu, který bude medium vydávat. Signál se jmenuje Broadcast Flag a díky němu nepůjde z media vytvořit více jak jedna kopie. Budou prý existovat speciální DVD+R/RW, které budou tento druh signálu podporovat. Otázkou zůstává, jak na daný signál vysílaný medii budou reagovat naše mechaniky. Žádné podrobnosti zveřejněny nejsou, tak lze jen spekulovat, jak to bude celé doopravdy fungovat.


PSO3 konečně online

5 března, 2004, G4ndy Žádné komentáře

IGN přineslo nedávno rozhovor se Sonic Teamem. Konkrétně se jednalo o menší zpověď Yojira Ogawy, ředitele Sonic Teamu, který nám povyprávěl o čerstvém třetím díle Phantasy Star Online. PSO3 přirovnával více než k předchozím online dílům, ke klasickým původním single player RPG předlohám. Velmi působivě zněl také jeho názor na to zdali se vyplatí PSO3 prodávat v Americe – prodej této onlinovky v USA bere jako povinnost vůči fanouškům předchozích dílů, kteří si kvůli nim koupili modem ke Game Cube. Yojira se bohužel nemohl zmínit o dalších projektech chystaných Sonic Teamem, neb je vázán mlčenlivostí. Můžeme tak pouze spekulovat o tom zdali chystá remake kultovního Nights, nebo pilotní titul s Mariem pro konzole Nintenda další generace.

Netrvalo dlouho a na PSO3 vyšli první nejaponské recenze. Jak se v nich můžete dočíst není tato exkluzivní onlinovka pro Game Cube vůbec špatná. Zásadní změnou oproti předchozím dílům je nasazení tahového karetního bojového systému podobného Magic The Gatheringu, který narozdíl od dřívějšího svižně akčního kdekoho šokoval. Naštěstí se tento odvážný krok ukázal být přece jen krokem správným, a nikdo nemůže tvrdit že je PSO3 jen kopií svých předchůdců. Pravidla, byť mají svou hloubku, jsou pro začátečníka lehce pochopitelná.

Tím podstatným co mě ale jako hard-core fandu série zajímalo byla proklamovaná možnost hraní offline, která měla nabídnout plnohodnotnou single-player zápletku… Jak autoři slíbili tak také učinili, hra jednoho hráče svou propracovaností kdekoho uvedla v pochyby, jestli náhodou není onen přívlastek online tohoto titulu jen vedlejší kolejí. Famóznost skvělému, citově bohatému sci-fi/fantasy příběhu, dodávají velmi hezké statické manga obrazovky, které nahrazují fmv animačky. PSO3 tak rozhodně nezklamala, a představuje důstojné završení série honosící se prvenstvím na poli konzolových MMORPG.


Criticall #8 – Vietcong

3 března, 2004, G4ndy Žádné komentáře

Doba vážně pokročila, USA si již tak okatě na válku nehrají a Pterodoni nám již déle netají svůj malý Oslí ostrov. Časy klasických adventur jsou již nenávratně pryč, 🙁 proto jsem se ani příliš nedivil, když jsem zjistil že termín Point & Klick je ve Vietcongu pojat poněkud násilněji. Většinu času v této hře totiž budete trávit prolézáním vietnamské džungle a likvidací oddílů vietcongu v první osobě, což ale jak doufám již dávno víte. 🙂

…více


Criticall #8 – Shigeru Miyamoto – profil

2 března, 2004, Blick Žádné komentáře

Každý, kdo se jenom trochu zajímá o videohry, už určitě někdy slyšel o instalatérovi jménem Mario. Ale už méně lidí ví, kdo je otcem Maria a spousty dalších světoznámých postaviček. Je jím geniální designér Nintenda, Shigeru Miyamoto.

…více