Jelikož jsem nachcípaný jako prase, tak jsem nejel na tuto zdánlivě velkolepou akci do Ostravy. A jak se nyní ukazuje, udělal jsem dobře neboť zápasy ve Vietcongu, které měli začít v neděli kolem 10:00 se přesunuli až na 17:00 (a nebýt naštvaných hráčů asi by se ani nezačalo). Ostatní hry a hráči trpěli podobně. Vietcong nakonec dopadl takto: 1. NR 2. FTL 3. BwSR (můj favorit;) 4. NAB další místa se mi už nepodařilo zjistit.
Zásadní RPG pro konzoli Game Cube je konečně přeloženo a přichystáno pro vydání v USA 13. července. Všichni fandové žánru, kteří neovládají japonštinu a nemohli si tak plně vychutnat importované verze, se tak již brzy dočkají tohoto věhlasného Final Fantasy killera. Evropské trhy oficiálně poctí toto dílko s kvalitní 3D grafikou a cell-shaded charaktery až někdy v zimě. 🙁
Dobrá zpráva pro všechny pekelníky které učarovala tato bezhlavá střílečka – polské studio People Can Fly se chystá ve čtvrtém kvartálu 2004 vydat přídavek, který hru obohatí o nové úrovně a zbraně. Datadisk ponese název Battle out of Hell a nabídne v neposlední řadě také uživatelsky příjemnou sadu nástrojů pro tvorbu levelů a modifikací. Počátkem roku 2005 se pak chystá portování původního Painkillera včetně datadisku na Xbox. Doufám že autoři v rámci datadisku opraví stále nepoužitelný online kód, který je vyhovující akorát tak hře po LANu.
Zatímco se Dreamcast v současnosti drží díky Chankastu na vrcholu zájmu emu scény, na jeho staršího brášku Saturna se tradičně práší. Jediný funkční a jak na truc komerční emulátor GiriGiri, který dokáže úspěšně spustit některé jednodušší hry, je již delší čas odkázán na podporu z venčí, neb ho jeho autor opustil. Naděje se dají dnes vkládat leda tak do emulátoru Saturnin, který snad má na to stát se něčím podobným jako pro DC Chankast, pokud jeho autor nepoleví ve stávající snaze.
= Zbrusu nová vysokorozpočtová TV anime série (300 000 dolarů na jeden díl) založená na licenci kultovního filmu kultovního režiséra Akira Kurosawy, která bez servítek „obohacuje“ prostředí japonských samurajů o mecha prvky. Docela odvážný experiment se – soudě podle prvních tří dílu co jsem viděl – povedl. Sérii nechybí dostatek akce a dynamiky, příběh pochopitelně není nijak přehnaně komplikovaný – člověk si alespoň oddechne od přefilozofovaných patlanců typu Neon Genesis Evangelion. 😉 Malá vesnička se potýká s nedostatkem jídla a protože je před desátkami, které musí odevzdat krutým utiskovatelům ovládajícím supermoderní techniku, rozhodne se vyslat do města výpravu která má za úkol najmout schopného samuraje. Věci se ale jak jinak než komplikují…
Silent Hill 4: The Room – pokračování slavné série survival hororů, které sázejí narozdíl od konkurenčních Resident Evilů již od prvního dílu na paranormální jevy, vyjde v USA pro PS2 a Xbox 9. července. PC verze bude následovat se zhruba měsíční prodlevou. Moc se těším na to až se zase po**** strachy, protože na mě předešlé díly měli vskutku velmi silný efekt, který mi zpočátku bránil hrát je v noci, nehledě na to, že skoro pokaždé když jdu na záchod kontroluji, jestli tam u stropu nevisí nějaká potvora. :)) Čtvrtý díl má zachovat všechny esence děl předchozích a přidat navrch ještě děsivější prostředí a potvory, včetně duchů kteří dokážou útočit přes stěny, takže nevím nevím kam se budu moci schovat… Klasický pohled třetí osoby občas vystřídá pohled z vlastních očí. Depresivní hudba, která dělá půlku a možná i více děsivé atmosféry, pochopitelně nesmí chybět, stejně tak jako kvalitní příběh plný tajemných charakterů a masakriózních událostí. I když se mi asi nebude chtít, stejně nakonec přemůžu strach a ze zvědavosti se do téhle hry pustím.
Kýčovitá klasická anime série 80. let, na jejíž základě vznikla nekonečná sága Macross, si už po druhé klestí cestu na Play Station 2 a Xbox. Robotech: Invasion již nebude oděn do cell-shaded grafiky jako jeho předchůdce Battlecry, a také se na něj nebudeme dívat z pohledů třetí osoby nýbrž hezky z vlastních očí. Část veteránů z Microprose, říkající si nyní Vicious Cycle, chce tímto dílkem evidentně konkurovat Halu 2, neb se v něm setkáme s rozsáhlými venkovními úrovněmi množstvím mobilní techniky a v neposlední řadě také kvalitní dějovou linkou. A ještě jeden detail – bojovat se bude, jak vyplívá z názvu, v robotech. 😉