Znáte tento populární linuxový comics? Jestli ještě ne, tak vám nic nebrání navštívit jeho webové stránky a pobavit se spolu s psím programátorem Hacklesem, myším obchodníkem Marcusem, čuníkem Prestonem, kočkou Katrinou, králičí slečnou Hasel a dvěma tučňáky Peterem a Percym.
Tento comics existuje už nějaký pátek, a tak vás možná napadá, proč vám o něm říkám až teď. Inu proto, že teprve nedávno se jistí hodní lidé rozhodli překládat ho do češtiny. Takže se můžou pobavit i neznalci tohoto cizího jazyka. Je přeloženo zatím něco málo přes 20 dílů, ale určitě přibudou další. Překlad najdete na adrese: hackles.sheedee.com. Originál pak na adrese: www.hackles.org . Ještě upozornění, že tento nový server se teprve rozbíhá, takže občas vypadne. Buďte tedy shovívaví. Přeji příjemnou zábavu Vám a hodně štěstí a trpělivofsti překladatelům.
Pokračování populárního vesmírného bojového simulátoru, který před pár lety vyšel jako plná hra na Level CD, možná svým věkem nepatří tak úplně do staré školy, nicméně jedná se o hru mimořádných kvalit. Fs2 prakticky ve všech směrech překonává svého předchůdce, máme tu propracovanější příběh plný zvratů a scén ke kterým se propracujete jen v případě že budete důkladně sledovat kde se co šustne. Vesmírné boje umocněné i na dnešní dobu obstojnou grafikou vás zaručeně nenechají klidnými, kór když je engine schopný zobrazit obrovské vesmírné bitevníky a základny vybudované na asteroidech. Zkráceně řečeno pokud vám tahle hra unikla, tak honem stahovat na underdogs. 🙂
Jistě si mnozí z vás vzpomenete na poměrně povedenou real-time strategii zaměřenou na budování středověkého hradu a věcí s ním spojených. Velmi důležitou roli, jak už to tak v krvavém středověku bývalo, v ní pochopitelně hrály bitvy, lépe řečeno obléhání vaší pevnosti, nebo vámi vedené obléhání hradu nepřátelského. 🙂 Stronghold 1 se mimo jiné mohl pochlubit detailním izometrickým zpracováním schopným zobrazit obrovské množství jednotek na scéně. Pokračování bude vyvedeno celé ve 3D a schopnost zobrazit monstrózní počty vojáčků má přetrvat. Herní systém zůstane pravděpodobně zachován, pouze lehce kosmeticky doladěn. Doufám tedy, že se autorům ve FireFly studiu podaří zase jednou uspokojit všechny ty příznivce středověkých sportů mezi námi.
Ano, nápis nelže, opravdu jde o zápis 1x až 16x i se všemi mezistupni. Problém je ten, že jak u normálních CD, tak u DVD není dobré vypalovat rychlostí na spodní hranici. Dochází tak ke zhoršení kvality vypalování. Nejkvalitnějšího zápisu se dočkáte, když právě naopak budete vypalovat rychlostmi spíše ke hranici maxima. Proto se nevidí, že by u médií byla možnost všech rychlostních stupňů. Jestli se však Philipsu opravdu podaří stejně kvalitní zápis ve všech rychlostech, má mé uznání.
Podle Philipse by se tyto média měla objevit již v srpnu. Použito bude barvivo Oxonol od firmy FujiFilm a cena by se měla pohybovat okolo 55 kč. Určitě si počkám, až někdo všechny rychlosti pořádně změří, pak se teprve uvidí.
Ptali jste se někdy sami sebe jak by asi vypadala původní Civilizace, kultoví tahová strategie, převedená do fantasy prostředí? Odpověď je nasnadě – Master of Magic je hra postavená na stejném enginu jako nástupce Cvilizace – Kolonizace 🙂 a hraje se podobným způsobem. Ve výsledku tak MoM působí jako komplexnější bráška Heroesů či Age of Wonders. Kromě budování měst a cest si v ní užijete nesčetné množství taktických bojů viděných z izometrického pohledu. Fascinující je také úžasné množství kouzel které je možno vynalézt.
Rozhodl jsem se – pokud tomu okolnosti dopřejí – vyhlašovat každodenně jednu starší hru retro hrou dne. 🙂
Dnes vám doporučím soudobého konkurenta Quaka, který svého o pár měsíců staršího soka sice v ničem závažném nepřekonává, nicméně představuje k němu více než důstojnou alternativou.
Jak píší na Underdogs, kdyby si bývali autoři dali na čas a vydali hru dřív než vyšel Quake, určitě by se stal Chasm mnohem populárnější… Největší předností této hry je široká paleta (16+4bosové) protivníků vyvedených plně ve 3D a s oddělitelnými (odstřelitlnými) končetinami, což v době kdy tahle agresivní střílečka vyšla ještě zdaleka nebyl standard.
Na IGN se objevily první benchmarky Source enginu ukazující kterak si s ním poradí moderní grafické karty. Proklamované tvrzení Valve, že Half-Life 2 poběží nejlépe na kartách od Ati, se ukázalo být pravdivé. Nicméně, rozdíl mezi výkonem Radeonu X800XT Platinum a Geforce 6800 Ultra v podobě 10fps není nic až zas tak fatálního. V budoucnu se tedy hlavní boj určitě strhne na poli ovládačů, které, jak se ukázalo v případě Dooma 3, dokáží divy – nárůst výkonu radeonů až o 40%.