Neuvěřitelná věta vyšla z úst šéfa softwarové firmy Microsoft, Steve Ballmera. On varuje Asii před Linuxem! Prý, že pokud budou Asijské úřady a organizace nadále používat Linux, hrozí jim mnohamilionové pokuty za porušení autorských a patentových práv. Ballmer tvrdí, že „jednoho dne ve všech zemích, které jsou členy WTO (Světové obchodní organizace), někdo přijde a bude žádat peníze za práva na toto duševní vlastnictví“. Jenže i naprostému laikovi je jasné, že toto je vlastně jen propaganda kvůli snižujícímu se podílu Microsoftu na trhu, který se od konce devadesátých let smrskl na 90%. Jeden z hlavních argumentů ve prospěch Linuxu je jeho nulová cena (jedná se o OpenSource projekt), díky níž pronikl do spousty kanceláří neziskových organizací a firem s menším rozpočtem. Uvidíme, jak se celý spor Windows-Linux vyvrbí.
Dne 19.11. roku 2004 se všem příznivcům herní série Halo zastavilo srdce. Bylo totiž potvrzeno, že Ridley Scott, režisér takových trháků jako jsou klasíky Blade Runner nebo Gladiátor, se ujme režisérské sesle právě pro filmový přepis slavné akční hry, kterou možná trochu předchází její pověst.
Nelze nic jiného než doufat, že po béčkových Wing Commander a Tomb Raider II se dostane do kin snímek na motivy hry, pro který si po dvou měsících po uvedení nepokvačíme do půjčovny.
Pokud nevíte o co jde, pak se můžete podívat na stránky Bungie, která celou Halo mánii vyvolala.
Je tomu již neuvěřitelných osm let od doby, kdy herní svět oblažila božárna Lighthouse. Bez nějakých velkých cavyků se zde objevila hra, která potrápila všechny hráče, kteří měli tu trpělivost a prokousali se přes relativně obtížný začátek.
Je to opravdový herní požitek, at´ už máte nepříliš aktuální sestavu počítače nebo jste zapřísáhlí adventuristé a tato perla Vám unikla. Herní systém je standartní. Inventář dole, menu nahoře, systém grafiky je ne nepodobný hře Atlantis, kdy se pohybujete po předpočítaných cestách (jen Lighthouse s tímto přišel o půl roku dřív…).
Podaří se Vám prozkoumat neznámý svět, zjistit co je vlastně zač ten divnej robotickej pterodaktyl a najít svou ztracenou dcerku?
Společnost Lexar uvedla na trh novou USB klíčenku, která má v sobě zabudován snímač otisků prstů. Díky němu odpadají jakákoliv hesla, jelikož každý člověk má jedinečnou strukturu drážek. Takové přihlašování je podle firmy naprosto bezpečné. Hlavním pozitivem ale je, že není nutno si pamatovat všemožná hesla, stačí pouze přiložit prst na klíčenku.
Klíčenka má označení Jumpdrive TouchGuard, kapacita je standardní, 256 MB, a připojení k počítači je prováděno skrz USB 2.O, čímž je zajištěna vysoká přístupová rychlost. Dle výrobce je rychlost zápisu až 6 Mb/s spolu s dvojnásobnou rychlostí čtení.
Skvělou věcí, kterou dostanete přímo v balení (které vyjde zhruba na 2 000 korun) je dodávaný speciální program, který „převezme“ správu nad hesly ve Windows (pouze 2000/XP). A ta absolutně nejvypečenější zpráva. Šifrování je prováděno v 256bitovém algoritmu. Pokud máte problémy s pamětí, neváhejte.
Nintendo se, ve snaze přiblížit své přenosné konzole a zejména pak nenovější DSko konceptu nesrovnatelně výkonnějšího PSPéčka od Sony, chystá vydat oficiální čtečku paměťových karet SD kombinovanou s přehrávačem videa a hudby.
Znalci jistě zaoponují že se nejedná o nic nového, na GBA totiž již skoro od začátku existují různá nelicencovaná udělátka, která umožňují hrát pirátské kopie her stažené z internetu a přehrávat hudbu a video v hodně mizerné kvalitě.
Oficiální produkt od Nintenda nesoucí název Play-yan, nejspíše neumožní hrát pirátské kopie nebo spouštět emulátory na GBA, zato však díky vestavěnému hw dekodéru docela obstojně přehraje mpeg4 video v maximálním rozlišeni 320×240 30fps + mono zvuk a populární mptrojky. Na 256 MB SD kartu se vejdou zhruba 2 hodiny filmu, mp3 bude možné organizovat do nejrůznějších playlistů – na displeji se zobrazí názvy skladeb včetně id3 tagů.
Nic extra řekl bych, když už chci na cestě poslouchat mp3 tak si raději pořídím nějaký k tomu určený přenosný přehrávač a koukat na video na malém LCD je dost pochybná aktivita – Play-yan tak bude asi nejvhodnější pro hardcore fandy Nintenda, kteří pak budou moci říci, že jejich miláček umí to samé co PSP. 🙂
Jen pro porovnání, v internetových obchodech lik-sang a Play-Asia najdete nejeden Play-yanu podobný produkt. Nintendo opět dokázalo že se k určitým krokům odhodlá až teprve když ho začne tlačit konkurence… 🙁
Sega se v rámci velmi úspěšného programu ždímání peněz ze starých dobrých titulů zaměřila na tahovou strategii Shining Force. Kromě již nějaký ten pátek vyšlého přímého převodu této klasické hry z roku 1992 na přenosný GBA, tak starším hráčům opráší paměť drastický remake určeny pro PS2. Drastický v tom smyslu, že má s původní hrou společné pouze některé charaktery a základní příběhovou linku, tahový systém byl vystřídán souboji v reálném čase a grafika v rámci trendu převedena do 3D hávu. Doufám že se tenhle herní produkt povede a Sega tak nepohřbí své rodinné stříbro. Datum vydání bylo stanoveno na 24. března a předcházet mu bude dvoudílná propagační manga v japonském měsíčníku Z.
Game Audio Player, zkráceně GAP, vám umožní poslouchat hudbu z her, která bývá často uložená ve formátech které běžně nepřehrajete. Můžete si tak bez nutnosti spouštění hry vychutnat oblíbené skladby z Bladurs Gate nebo Atlantis 2… škála podporovaných titulů je obrovská. Stačí jen nechat GAPem projet herní soubory a nalezené skladby můžete buďto rovnou přehrávat nebo převést do rozšířených formátů jako mp3 nebo wma. Oficiální stránky zde.