Kam se poděl duch původního Half-Lifu? Co jen té dvojce chybí? Takové otázky jsem si během hraní HL2 kladl nejčastěji. Je to snad nedostatečný důraz kladený na příběh, či snad odklon od náplně původní hry?
K nejnovějšímu počinu Valve jsem přistupoval s velkými očekáváními. Internet je plný chvály, kterou HL2 zasypaly zejména seriózní zdroje jako PCGamer, takže jsem si říkal, že by slavná dvojka měla stát skutečně za to. Předpoklady stát se hitem měla tato hra ve vínku už od samého počátku kdy se na ní začalo pracovat, a to údajně hned po dokončení HL1 – kultovní to hry, která v mých očích představuje jeden z nejlepších herních zážitků.
Japonští mistři tahových strategií KOEI připravují již desátý díl této velmi staré série. Fanoušci složitých her se tak v červnu opět dostanou do víru intrik a důmyslného plánování v neklidném období kolem 2-3. století našeho letopočtu v Číně, kde právě ztratila vliv vládnoucí dynastie Han. KOEI nazývají své hry historickými simulacemi, a to ne nadarmo – autoři se co možná nejvíce drží faktů a jejich hry působí velmi věrohodně.
Bohužel mi ale těch pár dílů RotTK, co jsem hrál před lety na 16bitových konzolích, přišlo až neúnosně složitých a pomalých – hráč se v nich musel prohrabávat tunami statistik a tabulek než mohl vůbec něco udělat. Podle recenzí na devátý díl RotTK, který vyšel před rokem na PS2, jsem usoudil, že se tato série od dob herního pravěku moc nezměnila – stále stejná složitost a pomalost. Není se tedy čemu divit, že tyto hry nejsou vskutku určeny pro každého, líbí se spíš jen početné základně hard-core fandů. KOEI nezapomínají ale ani na fandy akce, proto před lety zahájili tažení s ryze akčním bratříčkem RotTK – sérii Dynasty Wariors. O ní ale až někdy příště.
Pokud byste se chtěli na vlastní oči podívat co to je komplikovaná strategie tak si stáhněte vynikající, byť zapomenuté staré hry od KOEI určené pro PC, které můžete nalézt zde na stránkách underdogs (doporučuji hlavně Celtic Tales: Balor of Evil Eye).
Když se mě před nedávnem jeden můj známý zeptal jakou adventuru bych mu doporučil, dlouho jsem se nerozmýšlel.. „hráls Broken Swordy?“ „Ne, co to je, to neznám“ „chyba…“ Broken Sword 1 a 2, dle mého soudu nejlepší a nejpropracovanější hry tohoto žánru. A nyní (ToM žije v paralelním vesmíru pár let v minulosti – pozn. G4) přišlo pokračování. Pokračování, od kterého se čekalo opravdu hodně – přechod do 3D, revoluční systém ovládání, příběh přinejmenším stejných kvalit jako první dva díly… Dokázali v Revolution Software překročit svůj stín? Nastolili opět pomyslnou laťku do závratných výšin?
Na tuto otázku, jak je vidno, již v Seze nalezli odpověď. Velmi efektivním řešením tohoto problému se stalo vydávání nízkorozpočtových remaků a kompilací starých hitů 16 bitové éry. Dále pak Sega zabrousila do pro ní atypických vod různých pokémonopoidních her jako Monkey Ball, které mají vynikající prodejnost. Bohužel tak ale Sega poněkud polevila v produkování nových vysokorozpočtových titulů z vlastní stáje – ty se dají očekávat až ke konci tohoto roku v čele s Phantasy Star Universe a Shenmue Online. V mezičase mají mezeru vyplnit nedávno koupená evropská studia jako Creative Assembly, autoři legendární série Total War, z níž poslední díl Rome: Total War byl oceněn na mnoha serverech jako nejlepší strategie roku 2004. Tito lidé pro Segu kutí historickou velkoakci Spartan: Total Warrior, která by měla vyjít na všechny konzole. Nesmím také zapomenout na Sports Interactive, autory populárních Football a Hockey Managerů. Černým koněm Segy na platformě PC, pak ale bezesporu jest chystaný Matrix Online od Monolithu. Trochu se sice bojím, že tahle onlinovka kvůli velké konkurenci na trhu pohoří, ale snad tomu tak přece jen nebude. Do budoucna bude Sega jistojistě hodně těžit z nedávno uzavřené exkluzivní smlouvy se Silicon Knights, autory remaku Metal Geara na Nintendo GC. Silicon Knights již úporně pracují na titulu pro next-gen konzole a soudě podle jejích minulosti (hity jako Legacy of Kain a Eternal Darkness) to určitě nebude žádný propadák. Doufám tedy, že se Sega už konečně vzpamatovala a očekávám od ní samé velké věci. 🙂
Akční fantasy onlinovce WoW podlehlo celosvětově již přes 1,5 milionů hráčů. A to se teprve chystá její oficiální premiéra v Číně a ostatních asijských zemích (kromě herní velmoci Korey, kde se už dávno hraje). V ČR šla první várka WoW velmi rychle na odbyt a to i přes to, že tu odjakživa letěli více online hry, které nevyžadují měsíční poplatky a dají se hrát na free/pirátských serverech. Za měsíc hraní WoW totiž dáte 13 Euro což je zhruba 390 Kč, připočítejte k tomu ještě nemalé měsíční poplatky za kvalitní nepřetržité připojení k internetu (jinak nemá cenu se do onlinovek pouštět) a dostanete se na částku přesahující 1000 Kč. Oficiální distributor hry v ČR – firma CD Projekt má v současnosti všechny WoW (1599Kč) vyprodány, přičemž další várka by měla dorazit počátkem dubna zároveň s kartami (799Kč) umožňujícími na dva měsíce předplatit hru lidem, kteří nemají kreditku. Počet aktivních uživatelů WoW v ČR by tak mohl během dubna přesáhnout 2000 lidí, což je na naše poměry nevídané! Osobně se ale do WoW raději pouštět nebudu, určitě bych mu záhy podlehl. 🙂
Akční sekačka údů všeho druhu se slepým samurajem v hlavní roli – jeden z mála to Japonských filmů, který si probojoval cestu do USA a následně i na ubohé české trhy. Ono se ani není příliš čemu divit – co to asi může znamenat, když je film komerčně úspěšný v USA? Ano, je to tak, jisté prvky prvoplánovitého braku v tomto akčním dílku bezesporu najdeme. Není to ale, díky bohu, zas tak hrozné.
Líbilo by se vám, kdybyste měli možnost si do svého těla vložit implantáty nejroztodivnějších velikostí a funkcí? Procházíte se rádi v šeru stínů? Či se neohroženě vrháte po hlavě do berserkovských akcí? Ať již jste takoví nebo makoví, perfektní hra Deus Ex vám nabídne obě strany plus spoustu věcí navíc.