HistorieÚvodnikOdkazy

Finding Cinderella: Vyslechnout ty správné podezřelé a dvořit se přitom své vyvolené

24 srpna, 2024, G4ndy 1 komentář

Početná komunita hráčů vizuálních novel dostala koncem května 2024 příjemný dárek v podobě hry Finding Cinderella, která je ke stažení zdarma na distribuční platformě steam. V této kreslené videohře se v roli prince dvoříte jedné z dívek a současně se snažíte během tří dnů odhalit, která z nich je vražedkyně. Povedené dílko ilustrované ve stylu japonského komiksu (manga) má na svědomí mezinárodní autorské duo Two Human Studiowo.

První část rozhovoru v češtině s Michalem.

O kresbu se postarala Astha, studentka agrikultury z Nepálu a o programování Michal Halada, programátor aplikací ze Slovenska. Volnočasovou spolupráci navázali na jednom z internetových fór provozovaných na platformě discord. Nadšenci, kteří chtějí zkusit tvořit hry, tam nabízejí své služby, stávají se členy týmů, získávají zkušenosti a tříbí své ambice.

Hra se stala poměrně populární u streamerů vizálních novel, kteří propůjčují charakterům hlas.

Scénu laického či amatérského vývoje her „na koleni“, který se označuje jako indie, Michal již delší dobu sledoval. Zkušenosti z profesionálního vývoje aplikací ho vedly k jisté opatrnosti – nechtěl se vrhnout do ničeho přehnaně ambiciózního, a tak pečlivě volil, kam bude investovat svou energii. Hned při prvním navázání spolupráce se mu poštěstilo – na menším projektu se seznámil s Asthou a rozhodli se spolu vytvořit další hru, kde nebude herní náplň tvořena jen prostým odklikáváním doprovodných textů u komiksu.

Druhá část rozhovoru v angličtině s Asthou.

Astha měla předchozí zkušenosti s tvorbou vlastní mangy a přinesla i téma, které spolu s Michalem následně strukturovali pro herní účely. Finding Cinderella přináší v rámci žánru amatérských vizuálních novel jistou míru variability. „Popelka“ vražedkyně je v každé nové hře náhodně vybraná, události, které fungují jako indicie, jsou také promíchány a hráč musí v omezeném časovém prostoru 3 dnů pečlivě volit, jaké místnosti navštíví, aby vyslechl ty správné podezřelé a dvořil se své vyvolené.

první části rozhovoru jsem v českoslovenštině zpovídal Michala Haladu a ve druhé části v angličtině Asthu. Dotkli jsme se tedy kromě herního tématu i života v Nepálu, internetové spojení do rurální oblasti docela obstálo. Přeji příjemný poslech!

1 komentů

z napsal:

Docela mi nesedí ta kresba. Nevim, proč mají ty postavy místo očí barevné fleky. Asi je to nějaký styl. Ostatní mangy mívaly „normální“ velký oči.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *