HistorieÚvodnikOdkazy

ExoColony, přežívání ve vesmíru již brzy v předběžném přístupu

20 července, 2024, G4ndy Žádné komentáře

Měl jsem tu čest vyzpovídat Jakuba Maléře, zakladatele malého nezávislého studia Simplemole, který v současnosti připravuje simulátor vesmírné kolonie ExoColony. Jakub je etablovaným podnikatelem v oblasti softwarových řešení a na tvorbě her tak není existenčně závislý. Game development je pro něj příjemným koníčkem, ke kterému přičuchl, když chtěl pobavit vlastní děti. Kromě nepublikované plošinkovky vytvořené v populárním open source herním enginu Godot má za sebou i jednu vydanou hru na steamu – Territory, naprogramovanou v pro hry dnes již poněkud netradičním jazyku java.

Territory byla izometrická 2D real-time strategie s jednoduchou grafikou připomínající odlehčenou verzi Spore. Hráč se v ní staral o zvířata a prostřednictvím zásahů do jejich genů měnil jejich chování tak, aby měla co největší naději na přežití a ovládnutí teritoria. Posoudit její kvality můžete prostřednictvím dema.

Během prací na ExoColony se teriorium týmu Simplemole ustálilo na velikosti 4 člennů. Rekrutování probíhalo na fórech a z řad Jakubových spolupracovníků. Jak už to tak bývá, ne každý, kdo měl zájem se na ExoColony podílet, byl nakonec ochotný se vývoji ve frameworku Unity dostatečně zodpovědně věnovat. Jakub uvádí, že potřebná časová dotace nutná k tomu, aby kontribuce člena týmu měla smysl a nezdržovala vývoj, je přibližně 16h týdně. Takové nároky samozřejmě vyžadují disciplínu za hranicí prosté zábavy.

ExoColony je inspirovaná populární survival vesmírnou strategii Oxygen not included. Do ověřeného receptu ovšem přimíchává originální prvky. Jakub zmiňuje sociální dimenzi, kdy každý kolonista v ExoColony má své jméno a příjmení, potřebuje vzdělání a uspokojování nejen základních potřeb. Rodiny plodí potomstva a příjmení tak může vydržet po několik desítek generací. Humor přítomný v Oxygen not included se do Exocolony pravděpodobně také promítne prostřednictvím mutací, které mohou kolonisty potkat. Zdroje, které se získávají těžbou a dalším zpracováním, jsou přitom omezené a je zapotřebí jich využít na maximum. Vytěžená místa na mapě kolem vaší ztroskotané vesmírné lodi slouží k expanzi kolonie – vynalézt a postavit je zapotřebí množství továrniček, skladů a všemožných účelových budov. Cílovou metou, pokud hráč nechce hrát jen tak, je pak teraformace celé planety.

ExoColony je zatím k vyzkoušení prostřednictvím časově omezeného dema a již brzy – začátkem srpna 2024 – bude k dispozici v robustnější hratelné formě v rámci předběžného přístupu na steamu. Jakub podotýká, že ve hře je obsaženo jen nepatrné procento toho, co všechno ho napadlo – zejména co se týče jeho záliby v genetice a mutacích. I tak působí hra poměrně obsáhle a musí být velmi náročné vyladit všechny systémy, aby pracovaly hladce pohromadě.

V dalším projektu Simplemole by chtěl Jakub použít výdobytky umělé inteligence, která se v ExoColony postarala zatím pouze o intro. Jeho záměrem do budoucna je propojit vícero AI modelů, které by měly být dohromady schopny vytvořit hru jen na základě prostého zadání. Pokud vás žánr strategických simulatorů zajímá, poslechněte si celý rozhovor a zvažte přidání ExoColony do wishlistu na steamu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *