Ishar Trilogie
Staré, zašlé časy klasických dungeonů jsou už dávno pryč. Labutí písně v podobě třech dílů Isharů jsou natrvalo zapsány v myslích těch, kteří je hráli a dohráli. Pravý krokovací systém Dungeon Mastera dostal v Isharech kouzelnou podobu. Nádherné exteriéry, perfektní herní svět, pravidla a vůbec mnoho faktorů činilo Ishary skvělými hrami.
Vzhledem k tomu, že se jedná o hry francouzské, u kterých se od nepamněti projevuje umělecké cítění autorů, jsou Isharové poněkud jinačí než zbytek světa. Do extrémů však umění nijak nezasahuje, spíše se upíná jakoby do kouzelnosti hry. Každý díl je ucelený pohádkový dějový celek, můžete si klasicky importovat postavy z předešlých dílů. Herní pravidla nejsou nikterak složitá, obtížnost logických hádanek není příliš velká, většinou jde o to odhalit, že po vás hra něco chce. Propracovanost herního světa je mohutná, je to svět s vlastní historii, do nichž svými činy zasahujete.
Úkol je vždy jasný, zastavit padoucha. Lineárnost však v žádném případě nehrozí, na hlavní dějovou linku je nabalen pěkný chuchvalec vynikající cukrové vaty, která sladce provází hráče na pouti nevšedním světem. Ve třetím díle se dokonce cestuje v čase. Možnost podívat se do minulosti či budoucnosti je opravdu lákavá. Kupříkladu se přesunete o pár let do budoucnosti a hnedle přibudou ve městě nové uličky a problémy. Invenci se meze nekladou. Po grafické stránce byli Isharové ve své době naprostou špičkou, dnes již jejich archaické rozlišení nemá moc co nabídnout, ale přece hlavně ve třetím díle využili autoři každičký pixel.
Hudby vzhledem k disketovému omezení ve hře moc nehraje. Pokud jste Ishary ještě nikdy nehráli, můžete to vyzkoušet, možná budete trochu zklamáni, dnes už se jedná prostě o pravou klasiku, která čím je starší, tím je obtížnější se do ní dostat, ale vaše úsilí za to rozhodně stojí.
Žánr: DungeonRok vydání: 1992
Výrobce: Silmarils
Distributor: Silmarils
HW: 386DX 33Mhz, 4MB RAM, VGA