Gothika
,,
Film, který dokázal zlomit i zaryté
nu-metalisty
Limp Bizkit, aby udělali cajdák Behind Blue Eyes“
Málokteré
psychiatričce se poštěstí, aby jeden den
normálně
dělala svou práci a vzápětí byla
zavřena ve
vězení mezi své pacientky. Mirandě
Greyové, ač
po tom asi netoužila, se tento ,,sen“ splnil. Stačilo jen,
aby
jednoho večera málem autem sundala zakrvácenou
dívenku
stojící uprostřed silnice. Místo toho
strhla
volant a poté se záhadně probrala ve věznici, kde
pracovala – ovšem už ne jako doktorka, ale jako
pacientka, kterou
nutí polykat sedativa jako lentilky. A divák je
po
brutálním střihu ze silnice do vězení
zmaten,
ještě více než samotná doktorka. Když
doktorce
oznámí, že zde sedí kvůli
brutální
vraždě svého manžela, divák už tak
neví
vůbec nic, žádá nápovědu, pomoc nebo
cosi
tupého, čím by rozmlátil svůj DVD
přehrávač.
Možná si myslíte, že trochu
přeháním,
ale když jsem poprvé viděl ten
brutální střih,
kdy doktorka v jednu chvíli stojí u
vzlykající
dívky uprostřed silnice a náhle se
probudí ve
věznici, zpočátku jsem si myslel, že je DVD
poškrábané
a samo přeskočilo na další kapitolu.
Nicméně po
chvilce divák vychladne a rozhodne se trpět spolu
s hlavní
hrdinkou pátrající po tom, co, že se
to vlastně
tu osudnou noc stalo. Jak film ubíhá, tak
divák
usíná a doktorka je čím dál
tím
víc zoufalá – do spirály
záhad se
začnou namotávat duchové přesněji
dívka,
která jako by ,, kruhové“ Samaře
z oka vypadla
(jen má vlasy líznuté peroxidem) a
doktorka po
útěku z lochu vypátrá, že
manžílek
nebyl svatoušek, ale taky pěkný parchant
natáčející
ve sklepě brutální porno, které
většinou pro
jeho oběti končilo smrtí. Fajn, manžel byl hajzl, doktorku
můžete pustit, vlastně je dobře,že ho zabila … bohužel, po
věznici běhá ještě jeden vrah
zńásilnující
vězenkyně a tak doktorka tápe dál …
právě
závěr a odhalení druhého vraha se
oproti zbytku
filmu seběhne tak rychle, že se ani nevzpamatujete a už tu
máte
závěrečné titulky. Někdo možná
poté
bude konstatovat, že tady chtěl někdo vykrást
,,Purpurové
řeky“, ale aby na to nikdo nepřišel, hodil tam
místo
Jeana Rena Halle Berry, ubral na počtu mrtvých a
zamíchal
do toho duchy … potíž je v tom, že
Gothiku má
na triku ten samý člověk jako ,,Purpurové
řeky“. I zde se pokoušel zamotat hlavu
divákovi,co nejvíc a
dorazit ho závěrečným rozuzlením, ale
bohužel
tentokrát zamotal hlavu spíš
sám sobě. Halle
Berry si zaslouží lepší filmy jako byl
třeba ,,Ples
příšer“ za který
má doma zlatého
plešouna a ne takovéto slátaniny ve
kterých je
nucena pouze vřískat, vřískat a ještě
jednou
vřískat. I přes to, vříská dobře a
film je
v podstatě její sólo ( postavy Penelope
Cruz
v roli trosky souložící
s ,,dáblem“
a Roberta Downeyho Jr. se dají svou
účastí
označit spíše za jedno
protáhlé cameo). Hodina
a půl s Halle Berry, ale nemění nic na tom, že se
film
nehorázně vleče a kromě zhruba dvou momentů, kdy sebou
cuknete, je v něm asi tolik napětí jako když si
odpoledne jdete vařit čaj.
PS
speciálně
pro fandy Halle Berry: Pokud uslyšíte někoho
trousit
poznámky, že je ve filmu Halle nahá,
není to
drb,ale pravda. Bohužel je to tak šikovně
nastřihané, že
můžete zapomenout na záběr podobný tomu
z filmu
,,Operace Hacker“.
** z pěti