HistorieÚvodnikOdkazy

Volání jara v logické 3D hře Hope Timbre

21 srpna, 2024, G4ndy 1 komentář

Když bychom se vypravili na Slovensko v 80. letech a chtěli najít Petera Stehlíka, byla by sázkou na jistotu jedna z maringotek s arcade automaty. Maringotky s videohrami někdy přidružené k poutím a cirkusům tehdy brázdily socialistické Československo a byly magnetem na kluky i holky (a jejich kapesné). Peter se takto seznámil s prvními počítačovými hrami a když pak později zahledl v klubu mládeže slovenský 8bitový počítač PMD85, byla to láska na první pohled. Rychle se naučil programovací jazyk BASIC a jal se programovat malé hry a hříčky připomínající ty z automatů.  

Ačkoli Peterovu profesní kariéru počítače determinovaly a stal se programátorem aplikací a webových prezentací, trvalo nicméně ještě dalších dvacet let, než se dostal do herního byznysu. Do té doby hry jenom hrál, případně zkoušel vytvářet různé modifikace pro populární 3D střílečky jako Doom nebo Quake. Příležitost přišla v roce 2010, když si Peterův kamarád všiml, že české studio Amanita design Jakuba Dvořáka, hledá programátora. Studio zodpovědné za populární adventuru Machinarium s robotem Josefem v hlavní roli potřebovalo rozšířit tým o někoho, kdo je zručný v technologii Flash/Adobe Air. Peter oba nástroje dobře znal, neboť je používal při tvorbě interaktivních internetových stránek, takže se neostýchal a do výběrového řízení se přihlásil.

V Amanitě Peter pracoval na titulech Chuchel a Botanicula.

Po výhře ve výběrku začal Peter pracovat jako programátor na vysoce hodnocených hrách kreativního génia Jaromíra Plachého. Podle specifikace slepil dohromady a zprovoznil trošku ujetou point and click adventuru Botanicula (2012) a následně i ještě podivnější Chuchel (2018). Po chuchlování si dal Peter trochu oraz, neboť se mu do rodiny narodila dvojčata. Když pak začal v roce 2020 znovu pokukovat po práci a v Amanitě zrovna neměli volné místo, rozhodl se zkusit rozjet vlastní projekt.

Rozhodl se rozloučit s dnes již archivní technologií Flash/Air a naučil se tvořit v nástroji pro vývoj her Unity. Po několika iteracích se začala rýsovat logická hra Hope Timbre, na kterou se mu dokonce podařila získat podpora od Slovenského státního fondu na podporu umění. Hope Timbre je zasněná 3D puzzle hříčka, ve které se hráč snaží pomoci dvěma sourozencům, kteří jsou uvěznění v nekončícím cyklu opakujících se ročních období. Aby se jim podařilo kletbu zlomit, musí ve svých snech – reprezentovaných herními úrovněmi – sesbírat hudební nástroje a po probuzení hudbou přivolat jaro.

Úrovně sestávají z pospojovaných krychlí, z jejichž okrajů se nepadá nýbrž – pokud si stoupneme na speciální dílek – volně přechází na navazující stranu. Hráčova postava je prezentovaná jako květinka, která může s volnými krychlemi manipulovat, případně rotovat s propojenými částmi. Cílem je dostat se k jednomu z východů z levelu a posbírat přitom hudební nástroje. Peter chce docílit přijatelné obtížnosti, aby Hope Timbre zvládli hrát na PC a mobilech děti cirka od 11 let. K zásekům by nemělo docházet neb si hráč může vždy zvolit dokončit level jednodušším východem, který mu nezabrání v dalším postupu ve hře.

Z traileru je patrné, že bude hudba a zvuky představovat velmi silnou devízu hry. Co jiného ostatně očekávat od programátora se zkušeností ze studia Amanita, jejichž hry jsou hudbou a (pa)zvuky proslulé. Peter si pro tyto účely přizval do týmu druhého Petera – Petra Filla, profesionálního hudebníka, který pro hru nahrává zvláštní zvuky a produkuje zajímavé melodie. Více o nadějně vypadající logické hře Hope Timbre, která má vyjít až začátkem roku 2026, se dozvíte v obsáhlém rozhovoru.

1 komentů

perkman napsal:

vypada to hodne nadejne a jde poznat, ze to vychazi z her od amanity. Doufam, ze bude brzy nejake demo na steamu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *