HistorieÚvodnikOdkazy

Sám ve spacáku v domě nejbrutálnějšího poltergeista: Michal Červenka a jeho Ghost Theory

1 srpna, 2024, G4ndy Žádné komentáře

První pokus vybrat peníze na ambiciózní českou hororovou hru Ghost Theory na kickstarteru před lety selhal. Druhý pokus se vydařil ale vybrala se jen ta nejnižší možná částka. I tak se herní studio Dreadlocks v čele s CEO/programátorem Michalem Červenkou a herním designerem Stefanem Durmekem nevzdávalo a chtělo ve vývoji hry, ve které jde o vyšetřování paranormálních jevů z pohledu první osoby, pokračovat. Za sebou už měli tou dobou úspěšné 2D sci-fi RPG Dex (vydáno 2015) z prostředí cyberpunku, a vítr do zad jim přifukovala mobilní herní série pro děti Mimpi Dreams – ta ale vývoj další velké hry sama uživit nedokázala.

Na nadějného publishera z Japonska bylo Ghost Theory, které volitelně podporuje virtuální realitu, příliš strašidelné – asi se obával že by se hráči při návštěvě lokací odpovídajících reálným místům výskytu poltergeistů mohli po****. Inu, doporučovat z preventivních důvodů hraní s VR headsetem na toaletě by asi nebylo moc košer.

Nevadí, v Dreadlocks se nevzdávali a aby dosáhli na vidinu lukrativního grantu od studia CryTek, jali se hru předělat do tou dobou populárního CryEnginu (ten mj. poháněl také Kingdom Come Deliverence anebo Prey). Díky tomu se mohli ucházet o významnou podporu v podobě jednoho miliónu dolarů.

Úspěch se takřka dostavil – Michal v rozhovoru exkluzivně odtajnil, že se jim nakonec podařilo v silné konkurenci obstát a tučný grant od CryTeku vyhrát. Bohužel se ale CryTek záhy dostal do nečekaných finančních problémů a žádné peníze nakonec Dreadlocks neposkytl. Ghost Theory, na kterém v době jeho největší slávy pracovalo až 20 lidí, tedy muselo jít po všech možných peripetiích prozatímně ke dnu. Z hlubin zapomnění ho ale mají v plánu Michal se Stefanem jednoho dne opět vytáhnout, i kdyby to mělo být třeba za 10 let. Michal komentuje, že tolik protivenství a extrémní smůly s žádným jiným projektem nezažil, až mu přijde že je hra kvůli k tématu, kterým se zaobírá, prokletá.

O tom, že je hra prokletá, samozřejmě raději žádnému publisherovi neříkají… Hmm, počkat ale – vlastně by se kletby dalo využít, propašovat Ghost Theory třeba do portfolia EA nebo Microsoftu a zlikvidovat tak nenáviděné kolosy? 😉 Možná by také bylo na místě nabídnout ve hře „ne zcela spokojeným“, dost děsivě vyhlížejícím duchům, které musí hráč zprvu vyprovokovat, aby se manifestovali, nějaké pozitivní smíření či rozhřešení, aby poltergeistové hru sami podpořili.

Během tvorby Ghost Theory se Michal podílel na průzkumu a dokumentaci reálných lokací, kde údajně pobývají strašidla nebo se nějak projevují paranormální jevy. Kromě českého hradu Houska navštívil v tříčlenném týmu i místo s nejbrutálnějším poltergeistem v Anglickém Pontefractu a odnesl si odtamtud zajímavé zážitky: Zatímco se jeho dva kamarádi k sobě choulili v prvním patře, tak on – jako správný skeptik – přespával sám v přízemí na zemi ve spacáku a nechal se natáčet kamerou… O tom, co v noci zažil, se můžete dozvědět v audio záznamu rozhovoru. Řeč přišla kromě Michalovy minulosti a skvělého RPG Dex, jehož hlavní designer Jan Jirkovský bohužel tragicky zemřel, také na pokračování Bulánků – rychlé akční hry pro víc hráčů. Bavili jsme se také o testování her pomocí umělé inteligence v Michalově aktuálním působišti v technologické firmě Filuta. Přeji příjemný poslech!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *