Half-Life: Blue Shift
Moc dobře si vzpomínám jaké naděje sem vkládal do BlueShiftu, zvláště uvážím-li svou zmlsanost předchozím vynikajícím datadiskem pro Half-Life – Opposing Force. Poté co jsem si přečetl několik recenzí, které nemluvili o BS v jeho prospěch, ba naopak spíš souhlasili s jeho exekucí, sem byl znechucen. Jak může vydat Sierra něco takového?? Říkal sem si.
BS byl původně projektován jako malý bonus ve verzi Half-Lifu určené pro majitele
konzole Sega Dreamcast a v marketingovém oddělení Sierry nejspíš uznaly
za vhodné, že by nebylo od věci ?neochudit? o BlueShift i majitele PC. K velké
škodě BS neuvolnili jako volně stažitelný doplněk, nýbrž se ho rozhodly vydat
jako regulérní datadisk v balení spolu s oprášeným Opposing Force.
Už v tomto momentě začíná BS zavánět pěkným kalkulem…
Kalkul
se dá v některých případech překousnout, proto se ptám je BS výjimkou?
Odpověď je nasnadě, bylo by moc lehké odsoudit ho se slovy ?je příliš krátký
na to aby mohl někoho zaujmout,? a dát mu tak 4/10, ovšem to by pak byla recenze
vcelku o ničem, pokusím se zde tedy vystihnout alespoň některé momenty kdy
BS vcelku stojí za to hrát.
Začít musím negativy :), stejně tak jako hra samotná. Ač BS vyšel až po OF,
datadisku který posunul možnosti HL enginu o krok dál, vypadá naprosto shodně
jako původní half, setkáte se v něm se stejnými textůrami a podobným,
povětšinou však horším designem levelů. Proč to? Opět se dostáváme k verzi
pro dreamcast, ve které byl HL a BS prezentován jako jeden produkt, tedy se
stejnými textůrami a modely postav.
Po
počátečním zklamání – projížďce vlakem, přichází vcelku chytře udělaný vstup
do hry. Vzpomínáte si na toho sekuriťáka, který v původním halfovi klepal
na zamčené dveře? Ano nyní je právě on vaším alter egem. Dokonce zahlédnete
i Gordona Freemana, kterak kolem vás prosviští ve vláčku vezoucího tohoto
super vědátora vstříc za dobrodružstvím, tehdy vlastně ještě jen do pouhé
?práce?. Vidět Gordona je pro všechny zatvrzelé hard-core fandy HL hotový
svátek a to ještě zdaleka netuší, že přijde i na legendami opředeného muže
s kufříkem, no vau!! Neměl bych tomu BS přece jen dát těch 10/10? Raději
ne, protože sexy Gordona a kufromana uvidíte jen jednou a to je proklatě málo!
:o)
Přesně
v duchu původního halfa se zpočátku dlouho nic neděje, jdete si jako
správný sekuriťák vyzvednout zbraň a uniformu, připadáte si prostě jako velkej
chlapec, nebo by ste si tak alespoň měli připadat :o) Poté vás nadřízený zaúkoluje,
abyste šli zkontrolovat výtah v sektoru C, do tohoto sektoru ale jak jinak
přestaly jezdit vlaky, znáte to Black Messa špatně financuje České Dráhy,
a tak se na místo urščení hold budete muset dostat alternativní cestou? stále
se nic neděje a vám je jasné že tohle stokrát ohrané nicneďení už atmosféru
nevytvoří, ono je to tak s většinou jednou viděných kousků z halfa.
Poté co váš Barney konečně dosáhne vytouženého výtahu spustí se důvěrně známé
sekvence oznamující počátek ilegální emigrace vetřelců z dimenze Xen.
Předělových,
či chcete-li naskriptovných scének si užijete jen pomálu a ještě k tomu
nevalné kvality. Tak kde je tedy zakopaný half? Design levelů je zpočátku
vyloženě ubohý, hravě ho překoná kdejaká fandovská single player modifikace.
Teprve časem, no vlastně ke konci tohoto krátkého počinu, začne kvalita levelů
nečekaně stoupat a v jednom nebo dvou okamžicích na mě BS skutečně zapůsobil,
ale byli to vážně jen zlomky sekundy :o)
Aby se neřeklo že nám BS nepřinesl nic nového, byla trochu vylepšena umělá
inteligence protivníků, což je v některých momentech docela znát a dokonce
byl přidán jeden nový model vědce, no považte není to úžasné? Údajně přibylo
i pár textůr, čehož sem si všiml snad jen jednou a byla to cihla :o)